Ha a beszéd munkaeszköz...
HangÁr
Beszédoktató Műhely
... mert a beszéd munkaeszköz!
A beszédhez való viszony alakulása a magyar felsőoktatásban
Neveléstörténeti tanulmány
A HAZAI FELSŐOKTATÁS INTÉZMÉNYES FORMÁI
FŐISKOLA
1790-1845 között "nemzeti főiskola" volt a neve a tankerület többi népiskolája számára mintául szolgáló népiskolának, ez népiskola volt, nem felsőoktatási intézmény.
Az 1845-ben kiadott rendelet szerint, a teljes elemi iskolát (két évfolyamos alsó és három évfolyamos felső tagozat) nevezték főtanodának. Tehát, ez sem főiskola.
1856 után a tanítóképzők gyakorlóiskoláinak "minta-főtanoda" a neve.
Az 1850-es években kezdték főiskolának nevezni az akadémiákat, illetve a kollégiumok bölcseleti, teológiai, jogi tagozatainak együttesét.
1850-es évektől a főiskola megnevezés az akadémia kifejezéssel azonos jelentésű, gyakran mindkét kifejezést használták ugyanarra az intézményre: érettségivel zárt középiskolai tanulmányokra épülő, szakjellegű képzettséget nyújtó, 2-4 évfolyamos felsőfokú oktatási intézmény.
Lantos Erzsébet
TARTALOMJEGYZÉK
- MEGHATÁROZÁSA
- TÁRGYA, FAJTÁI, ALKALMAZHATÓSÁG
FELSŐOKTATÁS
PEDAGÓGUSKÉPZÉS
- ÁLTALÁNOS ISKOLAI TANÁROK KÉPZÉSE
SZEMELVÉNYEK
© Lantos Erzsébet
HangÁr Beszédoktató Műhely
Mert a beszéd munkaeszköz!
Főiskola | felsőoktatás intézményes formái
1856 után a tanítóképzők gyakorlóiskoláinak minta-főtanoda a neve. Az 1850-es években kezdték főiskolának nevezni az akadémiákat, illetve a kollégiumok bölcseleti, teológiai, jogi tagozatainak együttesét. 1850-es évektől a főiskola megnevezés az akadémia kifejezéssel azonos jelentésű.